Image

Friday 22 April 2016

ကားတစ္စီးဝယ္သည္ဆိုရာဝယ္

ကားတစ္စီးဝယ္သည္ဆိုရာဝယ္

ျမန္မာျပည္တြင္ လူတစ္ ေယာက္အတြက္ ကားတစ္စီးပိုင္ဆိုင္ဖို႔ဆိုသည္မွာ ယခင္ကလုိ ခက္ခဲလြန္းသည့္အိပ္မက္မဟုတ္ေတာ့ေပ။ ၂၀၁၁ အတြင္း ေျပာင္းလဲခဲ့သည့္ ကားတင္သြင္းခြင့္ ေပၚလစီမ်ားေၾကာင့္ ကားေစ်းမ်ားတစ္ရွိန္ထုိးျပဳတ္က်ကာ ကားပိုင္ဆိုင္မႈအေရအတြက္လည္း တရိပ္ရိပ္တက္လာခဲ့သည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ လူတိုင္းကားတင္သြင္းမႈကို အလြယ္တကူ ျပဳလုပ္ႏုိင္သလိုယခင္ကေလာက္ ကားေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာလည္း မႀကီးျမင့္ေတာ့ ေသာေၾကာင့္ ကားပိုင္ဆိုင္မႈျမင့္ တက္လာေသာ္လည္း ကားတစ္ စီးပိုင္ဆိုင္ျခင္း၏ ေနာက္ကြယ္က မျမင္ရေသာစရိတ္စကမ်ားရွိေန သည္ကိုမူ သိရွိသူနည္းပါးဦးမည္ ျဖစ္သည္။

ကားစက္ပိုင္းဆိုင္ရာျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းျခင္းသည္ အေရးႀကီး ေသာအခ်က္ျဖစ္ေသာ္လည္း ကားတစ္စီးဝယ္တိုင္း လူတိုင္းထည့္ သြင္းစဥ္းစားေလ့မရွိေပ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ယာဥ္ေမာင္းသက္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီျဖစ္သည့္ တကၠစီယာဥ္ ေမာင္း ကိုခ်မ္းေျမ႕က ရန္ကုန္တြင္လမ္းဆိုးလမ္းၾကမ္းမ်ားေၾကာင့္ ကားေအာက္ပိုင္းမ်ား နာရသလို ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရသည့္ စရိတ္မွာလည္း မနည္းေၾကာင္းေျပာသည္။ တကၠစီကားေမာင္းျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျပဳေနသည့္ ကိုခ်မ္းေျမ႕အေနျဖင့္ အင္ဂ်င္ပိုင္းႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ အၿမဲမျပတ္ ထိန္းသိမ္းစစ္ေဆးရေၾကာင္း၊ တခ်ဳိ႕ကားသမား အမ်ားစုမွာ အင္ဂ်င္ထိန္းသိမ္းမႈႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ဗဟုသုတမရွိေသာေၾကာင့္ အင္ဂ်င္သက္တမ္းမလိုအပ္ဘဲ တိုေတာင္းရေၾကာင္း ေျပာသည္။

‘‘အင္ဂ်င္တစ္ခုခုျဖစ္လို႔လဲရ ၿပီဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔လိုကားမ်ဳိး (1.3/1.5) ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ ေလာက္ဆို ေလးငါးသိန္းေလာက္ ကုန္တာ။ အင္ဂ်င္ကို ပံုမွန္ထိန္း သိမ္းသြားမယ္၊ ဘယ္လိုထိန္းသိမ္း ရမယ္ဆိုတာကို သိတယ္ဆုိရင္ ေတာ့ အင္ဂ်င္သက္တမ္း ၾကာ ရွည္တာေပါ့‘‘

၎အေနျဖင့္ လစဥ္မဟုတ္ ေတာင္ ပံုမွန္အားျဖင့္ ကားထိန္း သိမ္းစရိတ္အတြက္ တစ္လလွ်င္ က်ပ္သံုးေသာင္းခန္႔ သံုးစြဲေၾကာင္း၊ ၎မွာ လစဥ္ဝင္ေငြ၏ ပ်မ္းမွ် ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ရွိေၾကာင္းသိရသည္။

‘‘တကယ္ေတာ့ အင္ဂ်င္ သက္တမ္းအတြက္ေရာ မိုင္မ်ား မ်ားေမာင္းႏိုင္ဖို႔ေရာ Lubricant စက္ဆီက သိပ္အေရးႀကီးတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကားပိုင္ရွင္ မ်ား၊ ကားသမားမ်ားဟာ မိမိကား နဲ႔လိုက္ဖက္မယ့္ စက္ဆီကို ေရြး ခ်ယ္ရာမွာ ေစ်းေပါတာ (သို႔မ ဟုတ္) ကိုက္ညီမႈမရွိတဲ့အမ်ဳိး အစားမ်ားကို ေရြးခ်ယ္မိတာမ်ဳိး ျဖစ္ေလ့ရွိပါတယ္။ အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့ Lubricant ကိုသံုးစြဲ ျခင္းအားျဖင့္ ကားအင္ဂ်င္သက္ တမ္းကို ေလးဆတာရွည္ခံေစပါ တယ္’’ဟု ပန္းတိုင္သစ္ကုမၸဏီအုပ္ခ်ဳပ္မႈဒါ႐ိုက္တာ မစၥတာဂ်ိန္း ပူးကေျပာသည္။ ပန္းတိုင္သစ္ ကုမၸဏီသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း သို႔ အေမရိကန္ႏိုင္ငံထုတ္အရည္ အေသြးျမင့္စက္ဆီတစ္မ်ဳိးျဖစ္ သည့္ MSP Lubricant ကို တစ္ဦးတည္းကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ တင္သြင္းေရာင္းခ်လ်က္ရွိသည္။

အထူးသျဖင့္ ျမန္မာျပည္ တြင္းသို႔ ကားတင္သြင္းသူအမ်ားစုသည္ ေစ်းႏႈန္းခ်ဳိသာသည့္တစ္ပတ္ ရစ္ကားမ်ားကိုသာ တင္သြင္းၾက သလို ျမန္မာျပည္ရွိလမ္းမ်ားမွာ လည္း အခ်ဳိင့္မ်ား၊ မညီညာမႈမ်ား ႏွင့္ျဖစ္ရာ ကားျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ မွာ ပိုမိုအေရးႀကီးသည္။ အာရွ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဘဏ္ (Asian Development Bank-ADB)က ထုတ္ျပန္သည့္ စာတမ္းတစ္ခုအရ ျမန္မာျပည္ရွိ စုစုေပါင္း၏ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ လမ္းမ်က္ႏွာျပင္ ညီညာမႈမရွိဟုဆိုထားသည္။ ထုိသို႔ မ်က္ႏွာျပင္မညီညာေသာ ခ်ဳိင့္ခြက္မ်ားရွိေသာ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ေန႔စဥ္ေမာင္းႏွင္ေနၾကရေသာ ကားမ်ားအဖို႔လည္း ပ်က္စီးႏုိင္ေျခမ်ားေၾကာင္းဆိုသည္။ သို႔ရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ကားစက္ဆီေစ်းကြက္မွာ တစ္ကမၻာလံုးရွိ အျခားေသာႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္မူ လ်င္ျမန္စြာတုိးတက္ေန သည္ကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ျမန္မာျပည္တြင္ ကားစက္ပိုင္းဆိုင္ရာ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရာ၌ စက္ဆီ၏အေရးပါမႈကို တျဖည္းျဖည္း အသိအမွတ္ျပဳလာၿပီဟုဆိုႏိုင္သည္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေကာ္ပိုေရးရွင္းႀကီးမ်ား၏ အတုိင္ပင္ခံကုမၸဏီႀကီးတစ္ခုျဖစ္သည့္ Solidiance ကထုတ္ျပန္သည့္ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ ၂၀၁၂ အတြင္းစက္ ဆီလီတာ၇၈ ဒသမ ၈ သန္းကို ျပည္တြင္းသို႔တင္သြင္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းမွာ ယခင္ႏွစ္မ်ားႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၉ ရာခိုင္ႏႈန္းနီးပါး တိုးတက္လာျခင္းျဖစ္ၿပီး တစ္ကမၻာလံုးေစ်းကြက္မွာ မူ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္းသာတိုးတက္လ်က္ရွိသည္။ ျပည္တြင္းတြင္ စက္ဆီအမွတ္တံဆိပ္အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိရာ ကားပိုင္ရွင္ႏွင့္ ကားသမားအမ်ားစုသည္ ေစ်းႏႈန္းခ်ဳိသာမႈ၊ အပိုထပ္ေဆာင္းလက္ေဆာင္ပစၥည္းရရွိမႈတို႔ကိုၾကည့္၍သာ ပိုမိုေရြးခ်ယ္ဝယ္ယူၾကေၾကာင္း သိရသည္။

‘‘ျပည္တြင္းမွာ တံဆိပ္အမ်ဳိး မ်ဳိးေတာ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေစ်း ကြက္ထဲက အမ်ားစုကေတာ့ oil- based ဆီေတြျဖစ္ၿပီး သူတို႔ ေတြက အင္ဂ်င္ကိုကာကြယ္ရာ မွာ လံုေလာက္မႈမရွိပါဘူး။ ပြတ္ တိုက္အားေၾကာင့္အပူထြက္လာ ၿပီဆိုရင္ oil-based ေတြက ေပ်ာ္ ၿပီးက်သြားေတာ့ သတၱဳကိုအေပၚ ကေန ကာကြယ္မေပးႏိုင္ေတာ့ပါ ဘူး။ အရည္အေသြးျမင့္တဲ့စက္ဆီ ေတြက ဒီေနရာမွာ ဘယ္ေလာက္ ပြက္တိုက္တိုက္ သတၱဳထဲကိုစိမ့္ ဝင္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ကာကြယ္မႈမွာ က် ပိုသာပါတယ္။ ဥပမာ MSP Lubricant

ဆိုရင္ ေနာက္ဆံုး နည္းပညာျဖစ္တဲ့ micro-lubri cation technology လို႔ေခၚတဲ့ ေမာ္လီက်ဴးေလးေတြကိုအေျခခံ ၿပီး သတၱဳေတြကိုကာကြယ္ေပးတဲ့ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္ေစတဲ့နည္း ပညာနဲ႔ ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ lubri-cant ျဖစ္တဲ့အတြက္ သတၱဳေတြထဲအထိ စိမ့္ဝင္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ကို အင္ဂ်င္ဝုိင္နဲ႔တြဲ သံုးတဲ့အခါ အင္ဂ်င္ကိုထိထိ ေရာက္ေရာက္ ကာကြယ္ေပးႏုိင္ သလို စက္သံုးဆီေပါက္ကြဲအားကို လည္း ပိုမိုျမႇင့္တင္ေပးတဲ့အတြက္ ဆီစားလည္းသက္သာပါတယ္’’ ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ကားစက္ေခါင္း ပိုင္းဆိုင္ရာ အႀကံေပးျပဳလုပ္ေန သည့္ Ko Lay Industry ပိုင္ရွင္ ကားစက္ပိုင္းဆိုင္ရာကြၽမ္းက်င္ သူ ဦးကိုေလးကဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လမ္းမ်ား အေနျဖင့္ အခ်ိန္တိုအတြင္းတိုး တက္ေကာင္းမြန္ႏိုင္ေျခနည္းေသးေသာေၾကာင့္ လက္ရွိ ကားပုိင္ ဆိုင္ထားသူမ်ားျဖစ္ေစ၊ ေစ်းႏႈန္း ခ်ဳိသာသည့္ကားမ်ားကို ဝယ္ယူ ရန္ႀကံရြယ္ေနသည္ျဖစ္ေစ ကား ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈမွာ ေသခ်ာ ထည့္သြင္း စဥ္းစားသင့္သည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ ျပင္ စက္ဆီ (lubricant)ႏွင့္ပတ္ သက္လွ်င္လည္း ေစ်းကြက္တြင္ ရရွိႏိုင္သည့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာတံ ဆိပ္မ်ားအေၾကာင္းကိုလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ သိရွိနားလည္ ထားႏိုင္ရန္ ေလ့လာထားသင့္ေပ သည္။ သို႔မွသာလွ်င္ ကားတစ္စီး ဝယ္ၿပီး ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းစရိတ္ မ်ားျဖင့္ ဝန္ပိကာ စိတ္ညစ္စရာ မလိုေတာ့မည္ျဖစ္သည္။

ေမသႏၲာ၀င္း

Share:

0 comments:

Post a Comment

Image
Image
Image
HlAiNg MyO Design by HLAiNg MyO