Image

Friday 22 April 2016

မဟာဂႏၶာ႐ုံဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့သည့္ စစ္တပ္တရားေတာ္

မဟာဂႏၶာ႐ုံဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့သည့္ စစ္တပ္တရားေတာ္

တပ္မေတာ္သားေတြအတြက္ သီးသန္႔ေဟာၾကားထားတဲ့တရားေတာ္ကို အမွတ္မထင္ ဖတ္မိ လုိက္ပါတယ္။ အဲဒီတရားေတာ္ က ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာဂႏၶာ႐ုံ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဟာၾကား ေတာ္မူထားတဲ့ အသံတိပ္ေခြကို စာအုပ္အျဖစ္ ျပန္လည္႐ုိက္ႏွိပ္ ထားတဲ့ ‘ဘာသာေရးျပႆနာမ်ား ႏွင့္ စစ္တပ္တရားေတာ္’ဆိုတဲ့ စာ အုပ္ျဖစ္ပါတယ္။

ယေန႔ရပ္ကြက္တုိင္းမွာ တရားပဲြေတြ က်င္းပေနေပမယ့္ စစ္တပ္နဲ႔ ရဲတပ္ဖဲြ႕အသိုင္းအ၀ိုင္း မွာ တရားပဲြက်င္းပတာရွိ၊ မရွိလက္လွမ္းမီသေလာက္ ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ တရားပဲြက်င္းပေလ့မရွိတာကို သတိထားမိပါတယ္။ ယေန႔ေခတ္မွာ စစ္တပ္အ၀န္းအ၀ိုင္းမွာ တရားပဲြမက်င္းပႏုိင္ၾကေပမယ့္ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ေလာက္က စစ္တပ္ထဲမွာ တရားပဲြက်င္းပတဲ့ အေၾကာင္းကိုသိခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ဒီတရားေတာ္ႀကီးဟာ ေရွးေရွး စစ္တပ္ေတြမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾကတဲ့ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြအေၾကာင္းကို လူတုိင္းနားလည္ေအာင္ ေဟာၾကားထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာဂႏၶာ႐ံု ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအေနနဲ႔ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ႀကီးကို တုိးတက္ေစလိုတဲ့ ေစတနာအ ျပည့္အ၀ရွိခဲ့တယ္ဆိုတာ ဆရာ ေတာ္ဘုရားႀကီး ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ စစ္တပ္တရားေတာ္မွာ အျပည့္အ စုံဖတ္႐ႈနာၾကားခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ဒီတရားေတာ္ႀကီးကို ပါလီမန္ေခတ္ ၁၉၅၁ ေမလ ၆ ရက္မွာ မဂၤလာဒုံစစ္တပ္မွာ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ၿပီး တရားေဟာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းကို နိဒါန္းေနာက္ဆံုးပိုဒ္မွာ ‘‘...ထုိမွ်ေလာက္ဘုန္းႀကီးအားထားခဲ့ေသာ စစ္တပ္က ဘုန္းႀကီး၏ ၾသ၀ါဒတရားစကားကို ၾကားနာလုိပါသည္ဟု (အစိုးရေက်ာင္းမ်ားအတြက္ ဗုဒၶဘာသာ သင္ခန္းစာေရးသားရန္ ကိစၥျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ေနခုိက္မွာ) ေလွ်ာက္ထားၾကေလရာ စစ္တပ္မ်ားကို ၾသ၀ါဒေပးရင္း သာသနာေရးလည္း ပါတန္သမွ် ပါသြားပါေစေတာ့ဟု သေဘာထား၍ စစ္တပ္ႏွင့္ သာသနာေတာ္သည္ ႏုိင္ငံေတာ္၏အားထားရာျဖစ္ေၾကာင္း’’ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့အေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ စစ္တပ္တရားေတာ္ကို ေရွးသူေတာ္ေကာင္းမ်ားႏွင့္ စစ္တပ္၊ စစ္တပ္ႏွင့္ သာသနာကို ေလးစားၾကပုံ၊ စစ္သားမ်ား၏ ကိုယ္က်င့္တရားေတာ္ဆိုၿပီး ေခါင္းစဥ္ သုံးခုနဲ႔ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ေရွးသူေတာ္ေကာင္းမ်ားႏွင့္ စစ္တပ္အေၾကာင္းကိုျပေသာ ပထမအခန္းပါ မိမိဘ၀ကို စဥ္းစား သင့္ေၾကာင္း ေခါင္းစဥ္ေအာက္ မွာ အခုလို ေဟာၾကားေတာ္မူပါ တယ္။ ‘‘လူ႔ဘ၀ထဲမွာပင္ ေယာက်္ားဘ၀၊ မိန္းမဘ၀၊ ရဟန္းဘ၀၊ စစ္သားဘ၀ စသည္ ျဖင့္ အမ်ဳိးတူ၊ အျဖစ္တူဘ၀ငယ္ မ်ား ကဲြျပားလ်က္ရွိေသးတယ္။ ဘယ္သူမဆို ငါ့ရဲ႕ဘ၀ဟာ ေအာက္တန္းမွာလား၊ အထက္ တန္းမွာလားဆိုတာကို ပထမစဥ္း စားၿပီး ငါထမ္းေဆာင္ရမယ့္ တာ ၀န္ေတြဘာမ်ားရွိသလဲလို႔ ဒုတိယ စဥ္းစားရမယ္။ မိမိဘ၀ဟာ ေအာက္တန္းက်ေနေသးလွ်င္ အထက္တန္းေရာက္ေအာင္ ႀကိဳး စားရမယ္။ အထက္တန္းေရာက္ ၿပီးျဖစ္လွ်င္လည္း ထုိအဆင့္အ တန္းႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ တာ၀န္ ကို ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳး စားရလိမ့္မယ္’’

‘‘ယခုအခါ ရဲေဘာ္လို႔ ေခၚ ေနာက္ရတဲ့ တပည့္တို႔ရဲ႕ စစ္ဗုိလ္ ဘ၀၊ စစ္သားဘ၀ဟာ ႏုိင္ငံေတာ္ ၏တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ေနရတဲ့ ဘ၀ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အလြန္အ ထက္တန္းေရာက္ေနတဲ့ ဘ၀ျဖစ္ ေၾကာင္းကို အမွန္အတုိင္းနား လည္ေစခ်င္တယ္။ ေရွးမင္း ေကာင္း မင္းျမတ္မ်ားႏွင့္ ဘုန္း ႀကီးတို႔ရဲ႕ အေလာင္းအလ်ာမ်ား လည္း မိမိကိုုယ္တုိင္ စစ္သား၊ စစ္ဗိုလ္ဘ၀ႏွင့္ျဖစ္ေစ၊ စစ္တပ္ကို အေဖာ္သဟဲလုပ္၍ ျဖစ္ေစ ႏုိင္ငံေတာ္အက်ဳိး၊ သာသနာ ေတာ္အက်ဳိးကို ရြက္ေဆာင္ကာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း ေကာင္းမႈ ပါရမီကို ျဖည့္က်င့္သြားၾကတာ ေတြ ေတြ႕ရတယ္လို႔’’ ေဟာၾကား ေတာ္မူၿပီး မေဟာ္သဓာမင္းႀကီး ရဲ႕ အေၾကာင္းကို အခုလိုဆက္ ေဟာပါတယ္။ ‘‘ဒီေနရာမွာ အ လြန္ထင္ရွားတဲ့ အေလာင္းေတာ္ မေဟာ္သဓာကို စဥ္းစားၾကည့္ၾက စမ္းပါ။ ၀ိေဒဟတုိင္းျပည္ႀကီးရဲ႕ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးအျဖစ္နဲ႔ တုိင္းျပည္ ႏွင့္တကြ တစ္ရာ့တစ္ပါးေသာ မင္းတို႔ကိုပင္ ကယ္တင္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ စူဠနီျဗဟၼဒတ္မင္း က သမီးေတာ္ ပဥၥာလစႏၵီနဲ႔ ျဖား ေယာင္းၿပီး ၀ိေဒဟတုိင္းျပည္ကို အပိုင္စီးမယ္ႀကံတုန္းက ဗုိလ္ခ်ဳပ္ မေဟာ္သဓာကိုယ္တုိင္ ဥမင္ လုိဏ္ကိုေဖာက္ၿပီး ပဥၥာလစႏၵီကို ၀ိေဒဟရာဇ္မင္းနဲ႔ ဂဂၤါျမစ္ကမ္း မွာ လက္ထပ္ေပးလုိက္တယ္’’လက္ထပ္ၿပီးလို႔ ေလွေတာ္ ႀကီးထြက္ခါနီးမွာ ၀ိေဒဟရာဇ္မင္း က ကမ္းေပၚမွာရပ္ေနတဲ့ မေဟာ္ သဓာကို ေလွေတာ္ေပၚတက္ၿပီး တစ္ခါတည္းလုိက္ခဲ့ပါလားလုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူတဲ့အခါ မေဟာ္သဓာ က ျပန္၍ သံေတာ္ဦးတင္တဲ့ စကားဟာ ဗိုလ္လုပ္သူတုိင္း မွတ္ စရာေကာင္းတယ္လို႔ ဆရာေတာ္ ႀကီးက အခုလိုေဟာၾကားထားပါ တယ္။

‘‘...စစ္တပ္ရဲ႕ ေရွ႕ေဆာင္ လုပ္တဲ့ သားေတာ္တို႔လို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ က ကိုယ့္ေအာက္ငယ္သား စစ္ သည္ေတာ္မ်ားကို ရန္သူတို႔အ ၾကားမွာ ပစ္ထားခဲ့၍ ကိုယ္လြတ္ ႐ုန္းသြားတယ္ဆိုတာ ထုံးစံ မဟုတ္ပါ။ စစ္သည္ေတာ္အား လုံးကို ရန္သူ႔လက္တြင္းမွ လြတ္ ကင္းေအာင္ ေဆာင္ၾကဥ္းၿပီး လုိက္ခဲ့ပါမယ္ ..’’ဆုိၿပီး ဘုရင့္ထံ သို႔ သံေတာ္ဦးတင္လုိက္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ဟာ ညဥ့္အခ်ိန္ျဖစ္ေန ၿပီး ၀ိေဒဟရာဇ္မင္းႀကီးနဲ႔ ပါလာ တဲ့ စစ္သားေတြဟာ ခရီးပန္းၿပီး အိပ္ေပ်ာ္ေနၾကတယ္။ အခ်ဳိ႕က စားၾက၊ ေသာက္ၾကနဲ႔ ေပ်ာ္ေန ၾကတယ္။

မေဟာ္သဓာနဲ႔အတူ ဥမင္လုိဏ္ေဖာက္ရာမွာ ပါ၀င္တဲ့ ရဲေဘာ္အခ်ဳိ႕က မက်န္းမမာ ျဖစ္ ေနၾကတယ္။ ဒီလို ကိုယ့္စစ္သား ေတြအားလုံးကို ငဲ့ညႇာၿပီး ဘယ္သူ႔ ကိုမွ ပစ္မထားႏုိင္ပါဘူးလို႔ သံ ေတာ္ဦးတင္လုိက္တာ ျဖစ္တယ္။ စစ္ရဲ႕ ဦးစီးေခါင္းေဆာင္လုပ္ေန ၾကတဲ့ ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ စစ္ဗုိလ္ မ်ားဟာ မိမိရဲ႕လက္ေအာက္ငယ္ သားမ်ားကို အၿမဲညႇာတာရမယ္။ စစ္သားဘ၀၊ စစ္ဗိုလ္ဘ၀ဆိုတာ မေဟာ္သဓာႏွင့္ မေဟာ္သဓာကို ကူညီေနတဲ့ ရဲေဘာ္မ်ားရဲ႕ ဘ၀ မ်ဳိးျဖစ္ေလေတာ့ တုိင္းျပည္ကို တကယ္ခ်စ္တဲ့စိတ္နဲ႔ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရမယ့္ ဘ၀မ်ဳိးျဖစ္တယ္’’ လို႔ ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။

ဗိမၺိသာရမင္းႀကီး အေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆရာေတာ္ဘုရား ႀကီးက ‘‘ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးဟာ ဘုရားနဲ႔ ပထမဆုံးေတြ႕တဲ့ အခ်ိန္ တုန္းကပဲ ေသာတာပန္ျဖစ္တယ္။ ေသာတာပန္ဘုရင္ႀကီးက တုိင္း ျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ေနရာမွာ စစ္တပ္ ကိုပင္ အေဖာ္သဟဲလုပ္၍ အုပ္ ခ်ဳပ္တာကို ေတြ႕ရတယ္။ ရာဇ ၿဂိဳဟ္ျပည္ရဲ႕ အစြန္အဖ်ားမွာ သူ ပုန္ထတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ေသာ တာပန္ ရွင္ဘုရင္ႀကီးက စစ္တပ္ ကို လႊတ္ရတယ္။ စစ္တပ္ကို လႊတ္တဲ့အခါ အမိန္႔ေပးတဲ့စကား ဟာ အလြန္မွတ္သားစရာ ေကာင္းတယ္။ ဂစၧထ ဘေဏ၊ ပစၥႏၲံဥစၥိနထ=အေမာင္တို႔သြားေခ်ၾက၊ သူပုန္ထ၍ ပ်က္စီးေနတဲ့ အစြန္အဖ်ား ရြာေတြကို စည္ကားေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ေခ်ၾကတဲ့။ ေသာတာပန္ရွင္ဘုရင္ႀကီးရဲ႕ စကားသုံးႏႈန္းပုံဟာ ဘယ္ေလာက္ အျပစ္ကင္းသလဲ၊ စိတ္ထဲမွာလည္း ရြာေတြပ်က္စီးေနတာ၊ လူေတြ၊ အိမ္ေျခ ရာေျခမတည္ျဖစ္ေနတာကို ၾကားရေတာ့ သနားက႐ုဏာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီက က႐ုဏာကို အရင္းခံၿပီးေတာ့ လူေတြေနႏုိင္ ထုိင္ႏုိင္ေအာင္၊ လယ္ယာမ်ားကို လုပ္ကိုင္ႏုိင္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ ေခ်ၾကလို႔ အမိန္႔ေပးရတာပဲ။ ဒီ ေတာ့ ေသာတာပန္ရွင္ဘုရင္ႀကီး မွာ စစ္တပ္ကို အေဖာ္သဟဲလုပ္ ၿပီး တုိင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနေပ မယ့္ စိတ္မွာေရာ၊ ႏႈတ္မွာေရာ ဘာအျပစ္မွ မရွိဘူးဆိုတာကို သင္ခန္းစာတစ္ရပ္အျဖစ္ျဖင့္ မွတ္သားေစလိုတဲ့အေၾကာင္း’’ ေဟာၾကားထားပါတယ္။

ဓမၼာေသာကမင္းႀကီးနဲ႔ ပတ္ သက္လို႔ ‘‘ဗုဒၶဘာသာ၀င္မင္းမ်ား တြင္ အထင္အရွားဆုံးျဖစ္တဲ့ သီရိ ဓမၼာေသာကမင္းႀကီးကို ၾကည့္ဦး မလား။ ဘုန္းလက္႐ုံးအင္အားျဖင့္ ဇမၺဴဒိပ္ေခၚတဲ့ အိႏိၵယတစ္၀န္း လုံးကို သိမ္းက်ဳံးလႊမ္းမိုးၿပီး တရား မင္းႀကီးအျဖစ္နဲ႔ အုပ္စုိးႏုိင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအုပ္စုိးတဲ့ေနရာမွာ (လက္ညိႇဳး ၫႊန္ရာ ေရျဖစ္ရတယ္ဆိုတာမ်ဳိး လို) ဘုန္းတန္ခိုးခ်ည္း မမွတ္ၾကနဲ႔။ စစ္တပ္ကလည္း စြမ္းရည္သတၱိ ႏွင့္ ဘုရင့္အေပၚမွာ သစၥာရွိလို႔ သာ အုပ္စုိးႏုိင္တာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီလိုအုပ္စုိးၿပီး သာသနာေတာ္ အက်ဳိးရြက္ေဆာင္ပုံကိုေတာ့ မေျပာႏွင့္ေတာ့။ အိမ္ေရွ႕မင္းအ ရာကို မွန္းထားတဲ့ သားေတာ္ မဟိႏၵမင္းသားႏွင့္ သမီးေတာ္ သဃၤမိတၱာကိုပင္ သာသနာေတာ္ တြင္း သြင္း၍ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ခ်ီး ေျမႇာက္ေတာ္မူတယ္။ တုိင္းသူ ျပည္သားေတြ တရားမွ်တေအာင္ တရားေက်ာက္စာတုိင္ေတြ အႏွံ႔ အျပားစိုက္ထူကာ ဘာသာေရးကို လည္း ႀကိဳးစားေတာ္မူခဲ့တယ္။ ယခုျမန္မာႏုိင္ငံမွာရွိတဲ့ သာသနာေတာ္ဟာ ထုိမဟိႏၵမထရ္မွ ဆက္သြယ္လာတဲ့ သာသနာေတာ္ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း အကယ္၍ ဓမၼာေသာကမင္းမွာ ဘုန္းတန္ခိုးနဲ႔ စစ္တပ္အင္အားနည္းပါးခဲ့ပါမူ ယခု အခါ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ သာသနာရွိ ေကာင္းမွ ရွိမယ္။ ဒါေၾကာင့္ အား လုံးေသာ စစ္ဗိုလ္၊ စစ္သားေတြမွာ သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္လိုတဲ့ စိတ္လည္း အၿမဲရွိေစလိုတယ္အ ေၾကာင္း’’ကို ေဟာၾကားဆုံးမ ေတာ္မူပါတယ္။

‘‘ဒု႒ဂါမဏိအဘယမင္းႀကီး ဟာ သူရဲေကာင္း ဗုိလ္မွဴးတစ္ က်ိပ္နဲ႔အတူ သာသနာျပဳလိုေသာ ေဇာျဖင့္ ရန္သူမ်ားကို သုတ္သင္ ခဲ့ရွာတယ္။ ထိုမင္းအတြက္မွာ သာသနာစိတ္ႏွင့္ စစ္စိတ္ကို ခဲြ မရေအာင္ တဲြေနတယ္။ သူစဲြကိုင္ ေသာ လွံမွာပင္ ဘုရားဓာတ္ေတာ္ ကို ဌာပနာထားသတဲ့။ သူသစၥာ ဓိ႒ာန္ေလ့ရွိတဲ့ စကားမွာလည္း မိမိခ်မ္းသာေရးအတြက္ ႀကိဳးစား ျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဘုရားသာသနာ ေတာ္ကို ခိုင္ၿမဲစြာတည္ေစလို ေသာေၾကာင့္သာ ႀကိဳးစားျခင္း ျဖစ္ပါသည္’’ဟု သစၥာျပဳေလ့ရွိတဲ့ အေၾကာင္း ေဟာၾကားၿပီး ‘‘ဒီေနရာ မွာ သင္ခန္းစာယူေစလိုတာက ဘယ္ၿမိဳ႕ ဘယ္ရြာမဆို မိမိတို႔စစ္ တပ္ေရာက္ေနတဲ့ ေနရာတုိင္းမွာ ရဟန္းသံဃာမ်ား ေတြ႕ႏုိင္ပါ တယ္။ ထုိသို႔ေတြ႕ရာ၌ ရဟန္း ေတာ္မ်ားႏွင့္ သင့္တင့္ညီညြတ္စြာ ဆက္ဆံၾကေစလုိတယ္။ အကယ္၍ အေနအထုိင္မွာ မေက်နပ္စရာေတြ႕လွ်င္လည္း အခါေကာင္းတဲ့တစ္ေန႔မွာ သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေအာင္ ငါတုိ႔ေဆာင္ရြက္မယ္လို႔ အဓိ႒ာန္ျပဳခဲ့ပါ။ ၿပီးေတာ့ မည္သည့္ဘာသာ ၀င္မဆုိဆုိင္ရာဘာသာ၀င္မ်ား၏ အေဆာက္အအုံမ်ားကိုလည္း စြမ္းႏုိင္သမွ် ေလးစားၾကပါ’’လို႔ ဆုံးမေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။

ဒုတိယအခန္းမွာ စစ္တပ္ႏွင့္ သာသနာကို ႏုိင္ငံကေလးစားပုံအ ေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆရာ ေတာ္ႀကီးက‘‘ဘုန္းႀကီးတို႔ ျမန္မာ ႏုိင္ငံသူ၊ ႏုိင္ငံသားေတြဟာ သာ သနာေတာ္ကို ေလးစားသလို စစ္ သားမ်ားကိုလည္း အလြန္ေလး စားၾကတယ္။ ျမန္မာရာဇ၀င္အ ေစာင္ေစာင္မွာ အေခ်ာင္သမား ရွင္ဘုရင္မ်ားထက္ မိမိကိုယ္တုိင္ တုိက္၀ံ့၊ ခိုက္၀ံ့ေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ရွင္ ဘုရင္မ်ားက သာ၍ ထင္ရွား ခဲ့တယ္။ အေနာ္ရထာ၊ ဘုရင့္ေနာင္၊ အေလာင္းမင္းတရားႀကီး ဦးေအာင္ေဇယ်တို႔ လက္ထက္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္အလြန္က်ယ္ျပန္႔ခဲ့တယ္။ အေနာ္ရထာမင္းဟာ သူ
ကိုယ္တုိင္ စစ္ဗိုလ္ဟုတ္၊ မဟုတ္ မသိရေသာ္လည္း သူ႔ရဲ႕လက္ေအာက္က က်န္စစ္သားစေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြရွိလို႔ ႏုိင္ငံေတာ္ကို ခ်ဲ႕ထြင္ႏုိင္ခဲ့တယ္မဟုတ္လား။ ရွင္ဘုရင္မဟုတ္ ေသာ္လည္း တုိင္းျပည္ကို အဟုတ္ခ်စ္ၿပီး သတၱိရွိတဲ့ မင္းႀကီးရန္ေနာင္၊ မင္းႀကီးမဟာဗႏၶဳလတို႔ ကိုလည္း တုိင္းျပည္က ယခုတုိင္ေလးစား လ်က္ရွိေသးတယ္။ ဟိုးေရွးက အေၾကာင္းေတြထား လုိက္ဦး။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို လူေတြ ႐ိုေသတာ ဘာအရွိန္လဲ။ တုိင္းျပည္ကို အဟုတ္ခ်စ္၍ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္ေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ဆိုတဲ့ နာမည္အရွိန္ပဲ၊ သူ႔ကိုတုိင္းျပည္က ဘယ္လိုသိေနသလဲ။ အဂၤလိပ္ကိုေတာ္လွန္ဖို႔ ဂ်ပန္ကိုသြားတယ္။ ေနာက္ ဂ်ပန္ေတြကိုေခၚလာၿပီး မတရားဘူးထင္တဲ့ ဂ်ပန္ေတြကို တုိက္ထုတ္ျပန္တယ္။ ေနာက္အဂၤလိပ္တို႔ထံမွ လုံး၀လြတ္လပ္ေရးကို ေတာင္းဆုိ တယ္။ မရလွ်င္ ခ်မယ္လို႔လည္း အသံထြက္လာတယ္။ မွန္မွန္ေျပာ တယ္။ ကိုယ္က်င့္ေကာင္းတယ္။ မည္သူ႔အေပၚမွာမဆို ေျဖာင့္မတ္ တယ္။ ႏုိင္ငံေရးတြင္ ႏုိင္ငံ့အက်ဳိး ၾကည့္ၿပီး မည္သူ႔ကိုမဆို ေပါင္းႏုိင္ တယ္။ ရန္ၿငိဳးဖဲြ႕တတ္တဲ့ သေဘာ မရွိဘူး။ အဲဒီအခ်က္အားလုံး စုေပါင္း၍ သတၱိေကာင္းေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္လို႔ တုိင္းျပည္ကသိေနၾက တယ္။ တုိင္းျပည္က ဗုိလ္ခ်ဳပ္တို႔လိုလူကိုမွ ေလးစားတာမဟုတ္ပါဘူး။ တုိင္းျပည္ကို အဟုတ္ခ်စ္ၿပီးအခ်က္က်က် ရြက္ေဆာင္ေပးလွ်င္ သာမန္စစ္သားကိုလည္း ေလးစားတာပဲ’’လို႔ ေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ၾကားျဖတ္ၿပီး ေျပာရရင္ စစ္အာဏာရွင္ ေခတ္ တစ္ေလွ်ာက္လုံးမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြကို ဆိတ္သုဥ္း ေစခဲ့တာကလည္း စိတ္မေကာင္း စရာ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ လြတ္လပ္ ေရးမရခင္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကိုလုပ္ႀကံ တာ ဂဠဳန္ဦးေစာျဖစ္ၿပီး လြတ္ လပ္ေရးရၿပီး ေနာက္ပိုင္း ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ကိုေလးစားတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကိုလုပ္ႀကံတာကေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ အုပ္စုလုိ႔ပဲ ေျပာရ မယ္ ထင္ပါတယ္။ သူတုိ႔ဘယ္ ေလာက္ပဲ ကြယ္ေပ်ာက္ေအာင္ လုပ္ေနေပမယ့္ ျပည္သူေတြရဲ႕ စိတ္ထဲက ခံစားခ်က္ေတြ၊ ေလး စားမႈေတြ၊ ၾကည္ညိဳမႈေတြကို ေတာ့ ကမၻာတည္သေရြ႕ ေဖ်ာက္ ဖ်က္လို႔ မရဘူးဆုိတာ သတိထား ေစခ်င္ပါတယ္။ လူတစ္ဦးတစ္ ေယာက္ကို အမိန္႔အာဏာေတြနဲ႔ ၾကည္ညိဳခုိင္းလုိ႔ မရသလို မၾကည္ ညိဳနဲ႔လို႔လည္း တားဆီးပိတ္ပင္လုိ႔ မရပါဘူး။ မိမိတုိ႔ကိုယ္တုိင္ သမုိင္းေၾကာင္းေကာင္းေအာင္ လုပ္ဖို႔လုိ ပါတယ္။ ျပည္သူေတြအားကိုး၊ ယုံၾကည္တဲ့ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း ေတြကိုလည္း ဦးေဆာင္ခြင့္ေပးရ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆက္လက္ၿပီး စစ္သားမ်ား ၏ ကိုယ္က်င့္ကိုျပေသာ တတိယ အခန္းမွာ ေၾကာင္းက်ဳိးေ၀ဖန္ပုံ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ အေနာ္ရထာမင္းႀကီး လက္ထက္က အရည္းႀကီးေတြ အေၾကာင္း၊ သထုံျပည္က ရွင္ အရဟံႂကြေရာက္လာၿပီး သာသ နာေတာ္ထြန္းကားတဲ့အေၾကာင္း ကို ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။ စစ္တပ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဆရာ ေတာ္ႀကီးက ‘‘ႏုိင္ငံက စစ္သည္ ေတာ္ တပ္သားေတြကို ေလးစား ျခင္း၏အေၾကာင္းကို စဥ္းစားၾက စို႔။ အေနာ္ရထာစေသာ ေရွးမင္း ေကာင္းတို႔ လက္ထက္ကပင္ ႏုိင္ငံေတာ္ တုိးတက္ေအာင္၊ လုံ ၿခံဳေအာင္ စစ္တပ္ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ ပုံမွာ ယခုထိထင္ရွားေနတယ္။ ၿပီး ေတာ့ မ်ားစြာေသာ စစ္သားေတြ က ေဆြမ်ဳိးဉာတိသားမယားႏွင့္ ခဲြၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္တာ၀န္ကို ထမ္း ေဆာင္ေနရွာၾကတယ္။ အနစ္နာ ခံစရာရွိလွ်င္ သူတုိ႔ပင္ အနစ္နာ ခံရွာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စစ္သား ဆိုလွ်င္ တုိင္းျပည္၏ အက်ဳိးကိုအ သက္ေပး၍ ထမ္းေဆာင္ေနၾက သည္ဟု နားလည္ျခင္းသည္အ ေၾကာင္း၊ စစ္သားတုိ႔ကို ေလးစား ျခင္းသည္ အက်ဳိးဟု အေၾကာင္း အက်ဳိးထင္ရွားေစတယ္။ အခ်ဳိ႕ က စစ္သားကိုေၾကာက္လို႔ ေလး စားတာ ရွိတယ္။ အဲဒီေၾကာက္လို႔ ေလးစားတာကိုေတာ့ ေမာင္တို႔ တစ္ေတြ အသားမယူေလနဲ႔။ မေကာင္းေသာေလးစားျခင္း ျဖစ္ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ တုိင္းျပည္တာ ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ျခင္းဆိုတဲ့အ ေၾကာင္း ေကာင္းလို႔ ေလးစားခံရ ျခင္းဆိုတဲ့ အက်ဳိးရလွ်င္ အ ေၾကာင္းမေကာင္းတဲ့အခါ မေလး စားျခင္းအက်ဳိးကိုလည္း ရမွာပဲ ဆုိတာကို အျပန္အလွန္နားလည္ ၾက။ တုိင္းျပည္က ေလးစားမႈဆို တဲ့ အက်ဳိးတရားမပ်က္ျပား ေအာင္ စစ္သားတုိင္းရွိသင့္ေသာ ကိုယ္က်င့္တရားအေၾကာင္းမ်ား ကိုလည္း ႀကိဳးစား၍ ထိန္းသိမ္း ၾကေစလိုတယ္’’လို႔ ေဟာၾကားပါ တယ္။

ကိုယ္က်င့္ျပဳျပင္ေရး ေခါင္း စဥ္ေအာက္မွာ ဆရာေတာ္ႀကီးက ‘‘ဘုန္းႀကီးတို႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားက သခၤါရပဲ၊ ပ်က္မွာေပါ့လို႔ သုံးစဲြေန ၾကတယ္။ ဘုန္းႀကီးကေတာ့ သခၤါ ရပဲ၊ ျပဳျပင္လုိက္ရလွ်င္ရတာေပါ့ လို႔ (ေလာကီႀကီးပြားေရးမွာ) သုံးစြဲေစခ်င္တယ္။ အေၾကာင္း တရားေတြျပဳထားလုိ႔ ျဖစ္သမွ် အက်ဳိးကို သခၤါရလို႔ေခၚတယ္။ ဒီေတာ့ အေၾကာင္းေကာင္းေလ အျပဳအျပင္ေကာင္းေလ သခၤါရ ျဖစ္တဲ့ အက်ဳိးတရားေကာင္းေလ ပဲ။ ဒါေၾကာင့္ စစ္သားမ်ားကို က်န္းမာေရးႏွင့္တကြ ကိုယ္က်င့္ ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ေပးရမယ္။ ႏုိင္ငံျခားစစ္တပ္ႏွင့္ လူအင္အား၊ လက္နက္အင္အား ကြာျခားေစ ကာမူ တစ္ေယာက္ခ်င္း ယွဥ္ ၾကည့္လွ်င္ ေအာက္က်ေနမွာ မခံခ်င္ဘူး။ ဘယ္ေနရာကမွ ေအာက္ မက်ေစခ်င္ဘူး။ က်န္းမာေရးကို အၿမဲေလ့က်င့္ၾကပါ။ က်န္းမာေရး ႏွင့္ ဆန္႔က်င္တဲ့ အေပ်ာ္အပါး အားႀကီးမႈကို ေရွာင္ၾကပါ။ စစ္ယူ နီေဖာင္းကို ၀တ္လုိက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ငါဟာ အရပ္သား မဟုတ္။ စစ္သားပဲဆုိတာ သတိ
ထားလုိက္ပါ။

ယူနီေဖာင္း၀တ္ၿပီး လမ္းသြားတဲ့အခါ ေတာင့္ေတာင့္ တင္းတင္း သြားပါ။ ယူနီေဖာင္း ၀တ္ၿပီးေတာ့ အိမ္ႀကိဳ အိမ္ၾကား မွာလည္းမေနပါႏွင့္။ ငါစစ္သား ပဲဆိုတဲ့ မာနႏွင့္ အရပ္သူ၊ အရပ္ သားကို မေစာ္ကားပါႏွင့္။ ယူနီ ေဖာင္း၀တ္ စစ္သားတစ္ေယာက္ မေကာင္းလွ်င္ အားလုံးပင္ အကဲ့ ရဲ႕ခံရပါလိမ့္မယ္။ ၿပီးေတာ့ ယူနီ ေဖာင္း၀တ္ထားတဲ့အခါမွာ စကားအေျပာကိုလည္း ယဥ္ယဥ္ ေက်းေက်း ေျပာတတ္ဖုိ႔ အေလ့ လုပ္ပါ။ စစ္သားဆို နဂိုက ေၾကာက္ေနၾကတဲ့သူေတြကို ထန္ ထန္မာမာ ေျပာလွ်င္ ေၾကာက္ရာ က မၾကည့္ခ်င္ေအာင္ ရြြြံမုန္းလာ မွာ စိုးရပါတယ္။ ခ်ဳိခ်ဳိသာသာ ေျပာလွ်င္ေတာ့ မုန္းမယ့္အစား အားကိုးခ်စ္ခင္လာပါလိမ့္မယ္။ စိတ္ကလည္း ငါဟာလူအမ်ားရဲ႕ ေၾကာက္စရာ၊ ရြံမုန္းစရာ မျဖစ္ ေစဘဲ အားကိုးစရာ ျဖစ္ေစရမယ္ လို႔ အၿမဲသတိထားကာ ဘယ္ေန ရာမဆို ကယ္ဆယ္ဖို႔ကိုသာ ေရွး ႐ႈၾကပါ’’လို႔ ဆုံးမေတာ္မူပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ရဲ႕ စစ္တပ္အေပၚ ျပည္ သူလူထုရဲ႕ အျမင္ကို ၾကည့္ရင္ စစ္ဗိုလ္၊ စစ္သားရဲ႕ အဆင့္အ တန္း ဘယ္ေလာက္ရွိမလဲဆိုတာ သိႏုိင္ပါတယ္။ ျပည္သူအမ်ားစု ကေတာ့ ခုအခ်ိန္မွာ စစ္သားကို ေလးစားတယ္။ စစ္သားကို ခ်စ္ခင္တယ္ဆိုတာ မရွိေတာ့ပါ။ စစ္တပ္နဲ႔ နီးစပ္တဲ့သူေတြနဲ႔ မိသားစု၀င္ေတြသာပဲ စစ္တပ္ကို အေကာင္းျမင္ပါတယ္။

တရားနိဂုံးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ဒီလို စစ္တပ္ေတြကို ေရွးေရွးတုန္းက ေသာတာပန္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြပင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေနၾကဖူးတယ္လို႔ သင္ ခန္းစာယူၿပီး ယခုအခါ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ မ်ားလည္း (ၾကမ္းသင့္တဲ့ေနရာမွာ ၾကမ္းေပမယ့္လို႔) အၿမဲအားျဖင့္ ေတာ့ ႏူးညံ့ႏုိင္သမွ် ႏူးညံ့ၾကပါ လို႔ သတိေပးေတာ္မူပါတယ္။ ျပည္ ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္၏ အဓိကဌာနမွာ သာသနာေတာ္ႏွင့္ စစ္တပ္ပင္ျဖစ္သည္ဟု ဘုန္းႀကီး စဥ္းစားသလို အေမာင္တို႔ ရဲေဘာ္ တပည့္မ်ားလည္း စဥ္းစားၾကၿပီး လွ်င္ စစ္တပ္ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ ခံ့ညား၍ သာသနာေၾကာင့္ တုိင္း သူျပည္သားတို႔ အသိဉာဏ္တုိး ပြားေအာင္ အသီးသီးႀကိဳးစားၾက ရာ၀ယ္ ကိုင္းကိုကြၽန္းမွီ၊ ကြၽန္းကို ကိုင္းမွီ ဆိုသည့္အလား အခ်င္း ခ်င္းအားထားလ်က္ ႀကိဳးစားၾက ရလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒု႒ဂါ မဏိအဘယမင္းဟာ မိမိခ်မ္းသာ ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာ မဟုတ္ပါ။ သာ သနာကိုတည္တံ့ေအာင္ထားႏုိင္ ဖို႔ ႀကိဳးစားျခင္းျဖစ္ပါတယ္ဟု သစၥာျပဳသလို အေမာင္တို႔လည္း တုိင္းျပည္ႏွင့္ သာသနာခိုင္ၿမဲ ေအာင္ ငါတို႔ႀကိဳးစားျခင္း ျဖစ္ပါ တယ္လုိ႔ သစၥာျပဳကာ တုိင္းျပည္ အက်ဳိး၊ သာသနာအက်ဳိးကို ထမ္း ေဆာင္ႏုိင္ေသာ သားေကာင္း ရတနာေတြ ျဖစ္ႏုိင္ၾကပါေစ’’ဆုိ ၿပီး တရားနိဂုံးခ်ဳပ္ေတာ္မူပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ေလာက္က ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ႀကီးက ယေန႔အထိ ေခတ္မီေနသလို ေနာင္လည္း ေခတ္မီေနဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခုအခ်ိန္အခါမွာ တုိင္းရင္းသား ျပည္သူတစ္ရပ္လုံးရဲ႕ အလိုအပ္ ဆုံးျဖစ္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျပည္သူ ခ်စ္တဲ့ေခါင္းေဆာင္ တုိင္းျပည္ကို ဦးေဆာင္ခြင့္ရရွိေရး၊ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရးအစရွိတဲ့ လုိအပ္ခ်က္ေတြအတြက္ တုိင္းျပည္ကို အမွန္တကယ္ခ်စ္တဲ့စိတ္နဲ႔ အခ်က္က်က် ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ဖို႔ တရားေတာ္ထဲမွာပါတဲ့ ေဟာၾကားဆုံးမထားတာေတြကို နမူနာယူၿပီး တုိင္းျပည္နဲ႔လူမ်ဳိးအတြက္အေကာင္းဆုံးေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ၾကပါေစလို႔ တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။ ။

ရည္ၫႊန္း -
ဘာသာေရး ျပႆနာ မ်ားအေျဖႏွင့္ စစ္တပ္တရား ေတာ္၊ အမရပူရၿမိဳ႕၊
မဟာဂႏၶာ ႐ုံဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အရွင္ဇန ကာဘိ၀ံသ၊ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္။

ကိုရဲ(ေရႊႀတိဂံ)

Share:

0 comments:

Post a Comment

Image
Image
Image
HlAiNg MyO Design by HLAiNg MyO