၁၉၃၀ ျပည့္နွစ္မ်ား
Triumph Speed Twin 500
Triumph ရဲ႕ Speed Twin model ဟာ ၁၉၃၇ ဂ်ဴလုိင္ မွာ ေဈးကြက္တင္တဲ့ အခါမွာ အရင့္ အရင္ ေဈးကြက္ထဲ ေရာက္လာသမွ် တျခားဆိုင္ကယ္ေတြထက္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေဈးကြက္ကို လႈပ္ခတ္ေစခဲ့ပါတယ္။
ေရွ႕တစ္နွစ္ေလာက္က စျပီး Triumph မွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့တဲ့ ညဏ္ႀကီးရွင္ အင္ဂ်င္နီယာ Edward Turner ရဲ႕ ပထမဆံုး Triumph model ပါ။Ariel ကုမၸဏီတုန္းက Square Four ကို ဒီဇိုင္းထုတ္ခဲ့တဲ့ Turner ရဲ႕ အရည္အခ်င္းကို သက္ေသျပခဲ့တဲ့ ဒီဇိုင္းလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
Speed Twin ဟာ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ိဳးစိတ္သစ္ တစ္ခု ေမြးဖြားေပးခဲ့တဲ့ ဖခင္ပါပဲ။တစ္လံုးထိုးေတြကို ပဲ အတုယူျပီး ထုတ္ခဲ့ရတဲ့ နွစ္လံုးထိုးက Piston ၂လံုးဟာ စံုတက္ စံုဆင္းျဖစ္ၿပီး အံ့ၾသဖြယ္ရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ညက္ေညာ ေခ်ာေမြ႕တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။တစ္လံုးထိုးေတြ မယွဥ္သာေအာင္ အားေကာင္းျပီး စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမင့္တဲ့ နွစ္လံုးထိုးေတြဟာ လူထုရဲ႕ စိတ္၀င္စားမႈကို ဖမ္းယူနိုင္ခဲ့ပါတယ္။
၁၉၃၇ ေဈးကြက္တင္တဲ့ အခါမွာ သူ႔ေရာင္းေဈးက 77.15 ေပါင္ပါ။
Speed Twin ဟာ Bore×Stroke, 68×80mm ရွိျပီး 498cc ထုထည္ ရွိပါတယ္။Overhead valve စနစ္ကို piston နွစ္လံုးၾကားမွာေနရာယူထားတဲ့ push rod ေတြနဲ႔ အသက္၀င္ေစခဲ့ပါတယ္။Camshaft ကိုေတာ့ Crankshaft ကေန ဂီယာပင္နီယံေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး လွည့္လည္ေစပါတယ္။ဂီယာ ၄ ခ်က္ ဂီယာေဘာက္နဲ႔ ျဖစ္ၿပီး ကရိုင္းေက့စ္ ကိုေတာ့ သတၳဳစပ္နဲ႔ လုပ္ထားျပီး ဘေလာက္ကိုေတာ့ သံႂကြပ္နဲ႔ ပံုေလာင္းထားပါတယ္။
စာနယ္ဇင္းနဲ႔ မီဒီယာေတြကို ေၾကာ္ျငာတဲ့ အျမန္ဆံုးေျပးနႈန္းက တစ္နာရီကို ၁၀၇ မိုင္(172km/h) ျဖစ္ၿပီးေတာ့ တစ္မိုင္ရဲ႕ ေလးပံု တစ္ပံု အကြာအေ၀းကိုေတာ့ ရပ္ထားရာကေန အရွိန္တင္ရာမွာ တစ္နာရီ ၇၄ မိုင္နႈန္းအေရာက္မွာ ျဖတ္ေက်ာ္နိုင္ခဲ့ပါတယ္။Speed Twin ဟာ သူ႔ေခတ္မွာေတာ့ ဒံုးက်ည္ တစ္စင္းပါပဲ။
ဖရိမ္နဲ႔ အရိုးအဆစ္ကေတာ့ တစ္လံုးထိုး Tiger 90 နဲ႔ အတူတူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။Motorcycle Magazine ကေရးထားတာေတာ့ အင္ဂ်င္အေလးခ်ိန္က တစ္လံုးထိုးထက္ပိုေပါ့ေနျပီး အေလးခ်ိန္ေ၀မွ်မႈမွာေတာ့ အတူတူ နီးပါးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ေနာက္ဘီးက အေသျဖစ္ၿပီး ဖင္ထိုင္ခံုက စပရိန္ကပဲ စီးနင္းသူကို သက္ေတာင့္သက္သာ ရွိေစျပီး ေရွ႕ေဖာက္က စပရိန္ ေဖာက္ ျဖစ္ပါတယ္။
စစ္ႀကီး ျဖစ္တဲ့ အေစာပိုင္းကာလမွာပဲ Triumph စက္ရံုဟာ ျပားျပား၀ပ္ေအာင္ ဗံုးႀကဲခံခဲ့ရပါတယ္။နာမည္ေက်ာ္ၾကားလူႀကိဳက္မ်ားလွျပီး ေနာက္တာယာမီးခိုးအူေအာင္ အရုန္းအေျပးသန္တဲ့ Speed Twin သာ မထုတ္ထားမိခဲ့ဘူးဆိုရင္ Triumph စက္ရံုဟာ နာလန္ျပန္ထူနိုင္ခဲ့မွာေတာင္ မဟုတ္ပါဘူး။စစ္ႀကီးၿပီးတာနဲ႔ Speed Twin ကို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ျပန္ထုတ္ၿပီး စက္ရံုကို ျပန္လည္ပတ္ခဲ့ရတာပါ။
အေမရိကန္ေတြရဲ႕ ႀကီးႀကီးမားမား ရွည္ရွည္လ်ားလ်ား ဆိုင္ကယ္ႀကီးေတြကိုမွ ဆိုင္ကယ္ထင္ေနၾကတဲ့ လူေတြရဲ႕ အျမင္ကို ေျပာင္းေပးနိုင္ခဲ့ျပီး Standard ရယ္လို႔ အသိအမွတ္ျပဳရတဲ့ ဆိုင္ကယ္ class တစ္ခု ေပၚထြန္းလာေအာင္ စြမ္းေဆာင္ခဲ့တဲ့ Triumph ဟာ ၁၉၈၃ မွာ ထုတ္လုပ္မႈ ရပ္ဆိုင္းသည္အထိ ဒီ ဒီဇိုင္းကိုပဲ အေျခခံထုတ္လုပ္ခဲ့တာပါ။
Credit : :သက္ဆိုင္သူ
0 comments:
Post a Comment